Processkrivning

Vi ska skriva en berättelse på någon eller några A4 papper. Här är min som jag inte är klar med. En liten snutt av den kan jag dela med mig.

'Det var måndag. Det var skolans sista dag. Dagen som alla hade väntat på, unga som gamla. Examen, studenten, friheten. Överallt i världen fick människor i alla åldrar ta det lugnt i ett par månader. Slippa bry sig om skolan och pressen. I värme dessutom. Den här historien handlar om Billy. En ganska så vanlig kille som var fjorton år, hade för mycket fritid och förlite vänner. Dom som fanns var Donald och Rasmus. Billy var inte så intresserad av socialitet. Han brydde sig knappt om dom. Självklart, dom betydde för honom men han visade det sällan. Billys intressen var datoren. Antingen var det att slänga bomber eller skjuta på motståndarna som var onda. Idag så städade bara klassen igenom klassrummet och de fick ett kort farväl-tal av lärarna som hoppades deras allra bästa till denna sommar. De trodde väl att dem alla skulle ligga på en strand och sola sig tills man skulle blivit röd som en tomat. Donald åkte till Karibien och skulle stanna där i två veckor. Ingen förstår varför dom åkte dagen före examen, studenten och frihetsdagen. Men dom alla antog att dom hade någon smart förklaring. Varjefall, det var som sagt skolans sista dag. Billy och Rasmus gick ut från matsalen med ett språng.
"Vad härligt va? Det här var sista dagen av skolan, imorgon examen och sen så blir det några år av vila!" Skrek Rasmus som trippade glatt uppför trappan. "Vad ska du göra nu?" frågade han då de båda gått till deras hyllor.'

Visst kan det bli en hit? Va va va? Jag hör er inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback